Înscriere în CM Cluj
Înscrierea în Colegiul Medicilor Cluj se poate face dacă există fie loc de muncă, fie domiciliul pe raza județului Cluj. Actele necesare pentru înscriere sunt:
- formular de înscriere/ cerere-tip (anexa 4) (dati click pt. DOWNLOAD)
- asigurare de răspundere civilă, valabilă pentru anul în curs (dacă doriți drept de liberă practică, respectiv drept de practică supravegheată ca medic rezident)
- copie de pe documentul de identitate și/ sau dovadă dublă cetățenie
- copie diplomă de absolvire a facultății sau adeverinţa de absolvire a studiilor, eliberată la cererea absolventului, ca urmare a finalizării complete a studiilor, valabilă până la eliberarea diplomei de licenţă, dar nu mai mult de 12 luni de la data emiterii (în cazul în care ați absolvit facultatea de medicină înafara țării, avem nevoie și de certificatul de recunoaștere a diplomei, emis de Ministerul Educației Naționale)
- copie certificat căsătorie sau dovada schimbării numelui pe cale administrativă (dacă este cazul)
- copie certificat medic specialist/ primar sau, după caz, documentul care atestă recunoașterea acestuia (în cazul în care ați obținut specialitatea înafara granițelor țării, avem nevoie și de certificatul de recunoaștere a acesteia emis de Ministerul Sănătății din România)/ copie carnet medic rezident, completat şi vizat la zi, respectiv adeverinţa de confirmare în rezidenţiat pentru medicii rezidenţi aflaţi în anul I de pregătire/ copie dovadă finalizare pregătire în rezidențiat (pentru medicii care au finalizat rezidențiatul dar nu au intrat în posesia certificatului de medic specialist)
- dovada exercitării profesiei de medic în ultimii 5 ani, respectiv adeverință de la locul de muncă/ extras Raport ReviSal, după caz
- cazierul judiciar (Pentru cetățenii români, cazierul judiciar poate fi solicitat online accesând ecaziere.ro) – să nu fie mai vechi de 6 luni
- certificatul de probitate profesională (Good Standing/ Certificat profesional curent) eliberat de statul membru de origine sau de proveniență, dacă este cazul (dacă ați profesat cu drept de practică înafara granițelor României) – să nu fie mai vechi de 3 luni
- certificatul de sănătate de tip A5 cu viza medicului psihiatru – să nu fie mai vechi de 3 luni
- declarația pe proprie răspundere privind inexistența unei situații de incompatibilitate sau nedemnitate prevăzute de lege (pentru descărcarea formularului, vă rugăm dați click aici …)
- acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal (pentru descărcarea formularului, vă rugăm dați click aici …)
- jurământul profesional (jurământul lui Hippocrate) (pentru descărcarea formularului, vă rugăm dați click aici …)
- dosar educație medicală continuă (după caz)
- chitanța privind achitarea taxei de înscriere (50 lei) (taxa poate fi achitată online, cu orice card bancar, fără comision, accesând colmedcj.ro/pachet/)
La documentele emise în alte state se va anexa o traducere legalizată.
Toate documentele se trimit prin email la adresa colmedcj@gmail.com și vor fi însoțite de formularul de autenticitate a documentelor transmise, care poate fi descărcat dând click aici …
La primirea mailului cu documentația de înscriere, se verifică de către personalul Colegiului dacă există temei la înscrierea pe raza județului Cluj și dacă dosarul este complet (veți primi răspuns la mail). După eventualele completări la dosarul de înscriere, acesta se va procesa în sistemul național al CMR, în vederea emiterii certificatului de membru și a avizului aferent. Termenul de prelucrare al dosarelor de înscriere este de maximum 30 de zile calendaristice, calculate de la data de la care dosarul este complet. În acest interval documentele Dvs. sunt emise și semnate digital, urmând ca Dvs. să primiți o înștiințare în acest sens prin intermediul e-mailului. Certificatul de membru și avizul ce îl însoțește vă vor fi transmise electronic împreună cu toate informațiile de care aveți nevoie, doar după depunerea în original la sediul nostru a următoarelor documente (pot fi depuse/ transmise și după ce primiți mailul de înștiințare a finalizării documentelor):
- Cazier judiciar (și certificat de probitate profesională pentru medicii care au profesat înafara granițelor României) – dacă documentul este semnat electronic se va transmite listat color
- Certificatul de sănătate de tip A5 și viza medicului psihiatru
- tipizatele pe care le-ați completat pentru înscriere (Anexa 4, jurământul, declarația pe proprie răspundere, acordul privind datele cu caracter personal, declarația privind conformitatea actelor transmise), precum și alte declarații/ cereri semnate olograf, dacă este cazul.
Programul nostru cu publicul este 10-14 (luni-joi), 10-12 (vineri).
În conformitate cu prevederile Deciziei CMR nr. 5/ 18.12.2020, certificatul de membru și avizul de liberă practică se emit de către Colegiul Medicilor Cluj, în format electronic, conținând sigiliul digital calificat al instituției, emis cu respectarea Legii nr. 214/ 2024 privind utilizarea semnăturii electronice, a mărcii temporale și prestarea serviciilor de încredere bazate pe acestea, lege care creează cadrul juridic intern de punere în aplicare a Regulamentului EU nr. 910/ 2014 – eIDAS. Pentru utilizarea documentelor în format fizic, acestea trebuie salvate iar apoi listate color.